Ana içeriğe atla

Flörtün Aylık Maliyeti 4 Bin TL’yi Aştı

Türkiye’de evlilikle sonuçlanan flört ve nişanlılığın aylık asgari maliyetinin 4.000 TL’yi aştığı belirlendi. Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com, ilkini 2021 Aralık ayında yaptığı anketini 2022 Aralık ayında da yineledi ve rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki bin üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını sordu.

Ankete göre çiftler, ortalama 2 yıl süren flört ve nişanlılık dönemlerinde sinema, tiyatro ya da başka bir etkinliğe katılmak, beraber yemek yemek için ayda ortalama 10 kez buluşuyorlar.

Flört çiftler, ilişkinin ilk yılında ayda en az on buluşma için toplamda 55.000 TL harcıyor. Her buluşmanın ortalama maliyeti 350 TL oluyor. Sevgililer günü, doğum günleri ve yılbaşı gibi özel günlerde yenilen yemeklere, karşılıklı alınan hediyelere harcanan para 13.000 TL’yi buluyor.

İkinci yıl ilişkinin oturmaya başlamasıyla buluşma maliyetleri 43.000 TL seviyelerine geriliyor. İkinci yıldaki her buluşma 250 TL’ye mal oluyor. İkinci yıl hediyelere ve özel gün yemeklerine 10.000 TL harcanıyor. Bu dönemde gerçekleşen evlilik teklifi ritüelinin gideri ise ortalama 3.000 TL oluyor.

Ödemeler Alman Usulü

Araştırmaya göre, flört ve nişanlılık döneminde ilk ay harcamaları ağırlıklı olarak erkekler yapıyor, diğer aylar kadınlar da harcamalara katılıyor.

Araştırmaya katılanların sadece yüzde 20’si ilk ay dışında da buluşmalarda hesabı erkeklerin ödediğini, yüzde 75’i ise ödemelerin “Alman usulü” yapıldığını bildirdi. Kadınların hesabı tek başına üstlenme oranı ise yüzde 5’te kaldı.

Harcama Buluşmalarla Sınırlı Kalmıyor

Avantajix.com Dijital Pazarlama Direktörü Sevda Köseibiş, flört ve nişanlılık dönemlerinde harcamaların buluşmalarla sınırlı kalmadığını, erkekler ve kadınların partnerlerine güzel görünmek için giyime, cilt bakımına, kuaföre, berbere ve spora ciddi paralar harcadıklarını söyledi.

Bu günleri daha düşük faturalarla geçirmek isteyenler, hediye almakta zorlananların genelde online alışverişi tercih ettiklerine dikkati çeken Köseibiş, “Gençler, alışverişleri daha da ucuzlatacak püf noktaları kaçırmıyor. Buluşmalarda fırsat sitelerinin avantajlı fiyatlarından yararlanmak, kupon kodu kullanmak veya Avantajix.com gibi alışverişte harcanan paranın bir bölümünü iade eden siteler üzerinden alışveriş yapmak bunların başında geliyor.”

https://www.ifhaber.com/ekonomi-ve-finans/flortun-aylik-maliyeti-4-bin-tlyi-asti/?feed_id=2639&_unique_id=63bc5e7a1c353

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pandemi Sonrası Harcama Eğilimleri Değişti

Türkiye’de kartlı ödemeler 2022’de büyümeye devam etti, pandemi sonrası harcama eğilimleri değişti! Garanti BBVA Ödeme Sistemleri ( GÖSAŞ ), BKM ve MasterCard verileri üzerinden gerçekleştirdiği “ Türkiye’de Kartlı Ödemeler 2022 ” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. GÖSAŞ’ın hazırladığı infografik çalışma, ülkemizdeki banka ve kredi kartı sahipliği oranı, kart harcamalarındaki eğilim ve gelişim, e-ticaret hacmindeki artış, kart kullanımındaki demografik dağılım gibi alanlara ışık tutuyor. Türkiye’de 15 yaş üstü nüfusun bankacılık sistemine dahili artıyor, kartlı ödemeler giderek yaygınlaşıyor… Araştırmaya göre 2022 yılı sonu itibarıyla Türkiye’de 15+ yaş nüfus içinde banka hesabı olanların oranı yükseliyor. Bir önceki yıl %82 olan bu oran 2022 yılında %86’ya ulaşırken, Avrupa’da ortalama %97 seviyesinde bulunuyor. Finansal sisteme katılımın yükselmesiyle banka ve kredi kartı sahipliği de her yıl artarken, nakit kullanımı azalıyor ve kartlı ödeme alışkanlığı da gide

3 Aralık Dünya Engelliler Günü İtibarıyla Hayat Finans’tan Görme Engelli Kullanıcılara Özel Sesli Yönlendirme Hizmeti

Türkiye’nin ilk dijital bankası Hayat Finans görme engelli kullanıcıların bankacılık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak ve bankacılık deneyimini iyileştirmek için BlindLook ile iş birliği yaptı. Hayat Holding’in bankacılık yatırımı olan Türkiye’nin  lisanslı ilk dijital bankası Hayat Finans , eşit ve engelsiz bir dünya yaratılmasında önemli rol oynayan BlindLook’un Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) ağının bir parçası oldu. Bu kapsamda Hayat Finans, görme engelli müşterilerin bankanın dijital platformlarını daha rahat kullanabilmeleri için BlindLook sesli simülasyon teknolojisi üzerinden sesli yönlendirme hizmeti sunmaya başladı. 3 Aralık Dünya Engelliler Günü itibarıyla kurumsal web sitesi  https://www.hayatfinans.com.tr/ ‘de kullanıma açılan BlindLook uygulaması önümüzdeki günlerde mobil uygulamada da hizmete girecek.   Konu ile ilgili görüşlerini paylaşan Hayat Finans Teknoloji ve Bankacılık Servisleri Genel Müdür Yardımcısı Çetin Yalçın Güleç şunları söyledi: “Türkiy

Golden Global Yatırım Bankası ve Visa Iş Birliği 

Golden Global Yatırım Bankası ve Visa, işletmeler arası (B2B) uluslararası ödemeleri kolaylaştırmak için iş birliğine imza attı. Bu iş birliği sayesinde Golden Global Bank ticari müşterileri; Visa B2B Connect çözümünü kullanarak uluslararası para transfer ve tahsilatlarını daha hızlı, daha güvenli ve daha uygun maliyetle gerçekleştirebilecek.  Golden Global Yatırım Bankası Visa’nın B2B Connect platformuna katılarak, ticari müşterilerine uluslararası ödeme ve alacak tahsilatlarında B2B Connect çözümünü sunmaya başladı. Visa’nın B2B Connect altyapısı sayesinde bankanın ticari müşterileri, karşı kurumun aynı sisteme üye olması gözetilmeksizin, uluslararası para transferi ve alacak tahsilatlarını gerçekleştirebilecek. Golden Global Bank müşterileri; Visa’nın global ağı sayesinde döviz cinsinden uluslararası para transfer ve tahsilatlarını hem daha hızlı hem de daha uygun maliyetle gerçekleştirebilecek, dijital kimlik sayesinde ödemenin nerede olduğunu uçtan uca anlık olarak takip ed